Design ditt eget smykke

MAURICE LACROIX AIKON AI1008-PVY13-134-1
MAURICE LACROIX AIKON LADIES AI1006-PVY13-161-1
HISTORIEN BAK MAURICE LACROIX
Maurice Lacroix lanserte sine første klokkemodeller under Desco von Schulthess Company i 1975. Bedriften kunne
spille på sin lange erfaring i industrien, ettersom de hadde representert velkjente
sveitsiske klokkemerker siden 1946. Desco hadde da siden opprinnelsen i 1889
drevet innen silkehandel og var godt kjent med luksusvarer. I 1960 kjøpte morselskapet
til Maurice Lacroix en fabrikk for sammensetting av klokker i Saignelegier, og
i hjertet av de sveitsiske Jura-fjellene ble høykvalitets urverk for store
merkevarer bygget. Takket være kunnskapen etter flere tiår med å bygge
høykvalitets urverk, var det et det bare et lite steg for Desco von Schulthess å
skape sin egen merkevare, og Maurice Lacroix var født.
I
løpet av 1990-tallet opplevde Maurice Lacroix enorm suksess med lansering av
luksuskolleksjonen Les Mécaniques, som senere ble omdøt til det vi vi dag
kjenner som Masterpiece-kolleksjonen. I løpet av denne tiden løftet selskapet
seg opp i det anerkjente selskapet av andre sveitsiske klokkeprodusenter, både
ved å opprettholde tradisjonell sveitsisk klokkekunde og ved å lage sine egne
Masterpiece-kalibre.
Gjennom århundrene, til ære for den
innovative sjelen og perfeksjonismen til sine urmakere, har Sveits tjent opp enestående
rykte. Maurice Lacroix er opptatt av å opprettholde denne tradisjonen og den høye standarden for
urmakerhåndverk. I mer enn 40 år har Maurice Lacroix klokker blitt produsert i selskapets
egne topp moderne verksteder i Saignelegier. Her samles alle faktorer som er
avgjørende for en vellykket produksjon utmerkede klokker med høy oppfattet
verdi: kunnskaper om urmakeri, dyktig håndverk, industriell kompetanse,
teknologisk evne og ikke minst en følelse av kvalitet.
Maurice Lacroix har vunnet over et dusin
priser for sine klokker gjennom årene, ettersom paneler i industrien verdsetter
designet, kreativiteten og håndverket. Merkevaren fortsetter å vokse basert på
høy kvalitet, pålitelighet, oppfinnsomhet og besluttsomhet, uttrykket gjennom
nyere design. «Success is a journey, not a destination»
er i hjertet av kulturen hos Maurice Lacroix.
I løpet av disse årene har dette vokst til 15
interne kalibre. Klokkemerket har vunnet mange prestisjefylte priser og
patenter for deres unike og innovative design, kreativitet og håndverk. Frem
til i dag har de vunnet hele 14 Reddot Awards på sine ulike kaliber og design.
Det er denne “Passion for Progress” som ligger i hjertet av merkets kultur, som
vises blant annet i dagens kolleksjoner: Masterpiece, Aikon, Pontos, Les
Classiques, Fiaba og Eliros.